novembre 2019

dissabte, 26 de juny del 2010
dilluns, 21 de juny del 2010
L’ARBRE DELS PROBLEMES
Una vegada vaig contractar un fuster per ajudar-me a arreglar una vella granja de fusta. Durant el seu primer dia de treball, se li va espatllar la talladora elèctrica cosa que li va fer perdre una hora de feina, i a més a més, després la seva camioneta no arrancava, així que jo el vaig haver d’acompanyar. Tot eren problemes per a ell.
Mentre el duia a casa no va dir ni paraula, pensant en tots els problemes que tenia i els maldecaps que portava a dins. Quan ja havíem arribat i es dirigia a peu cap a la porta de casa seva, es va aturar davant d’un arbre i va tocar amb les mans les puntes de les branques. I llavors va seguir cap a casa seva amb una cara totalment transformada, una rialla d’orella a orella i uns ulls brillants d’alegria que no semblava el mateix.
A l’endemà vaig demanar-li què feia amb aquell arbre que li havia canviat la cara. Em va contestar que era el seu arbre dels problemes: abans d’entrar a casa, hi penjava els problemes i els maldecaps i els recollia al matí abans d’anar cap a la feina. Va justificar-ho dient-me que els altres no eren culpables dels seus problemes i els seus maldecaps, i que per no fer-ho pagar als altres els penjava a l’arbre. I el més curiós és que em deia que després d’estar amb la seva família sense problemes, pels matins quant anava a recollir-los, no n’hi havia tants com pensava haver-hi penjat el dia abans.
HEM DE PENSAR EN LES SOLUCIONS I NO EN ELS PROBLEMES.
Una vegada vaig contractar un fuster per ajudar-me a arreglar una vella granja de fusta. Durant el seu primer dia de treball, se li va espatllar la talladora elèctrica cosa que li va fer perdre una hora de feina, i a més a més, després la seva camioneta no arrancava, així que jo el vaig haver d’acompanyar. Tot eren problemes per a ell.
Mentre el duia a casa no va dir ni paraula, pensant en tots els problemes que tenia i els maldecaps que portava a dins. Quan ja havíem arribat i es dirigia a peu cap a la porta de casa seva, es va aturar davant d’un arbre i va tocar amb les mans les puntes de les branques. I llavors va seguir cap a casa seva amb una cara totalment transformada, una rialla d’orella a orella i uns ulls brillants d’alegria que no semblava el mateix.
A l’endemà vaig demanar-li què feia amb aquell arbre que li havia canviat la cara. Em va contestar que era el seu arbre dels problemes: abans d’entrar a casa, hi penjava els problemes i els maldecaps i els recollia al matí abans d’anar cap a la feina. Va justificar-ho dient-me que els altres no eren culpables dels seus problemes i els seus maldecaps, i que per no fer-ho pagar als altres els penjava a l’arbre. I el més curiós és que em deia que després d’estar amb la seva família sense problemes, pels matins quant anava a recollir-los, no n’hi havia tants com pensava haver-hi penjat el dia abans.
HEM DE PENSAR EN LES SOLUCIONS I NO EN ELS PROBLEMES.
BONES VACANCES!
diumenge, 20 de juny del 2010
EXPERIMENTS!
Hem fet, al llarg del curs, molts experiments. Ens agradaria saber quina és la vostra opinió. Per això hi ha una enquesta al bloc d'experiments on podeu votar el o els experiments que més us han agradat.
PODEU PASSAR PEL BLOC D'EXPERIMENTS I PARTICIPAR A L'ENQUESTA.
FEU CLIC AQUÍ
PODEU PASSAR PEL BLOC D'EXPERIMENTS I PARTICIPAR A L'ENQUESTA.
FEU CLIC AQUÍ
dissabte, 5 de juny del 2010
dimarts, 1 de juny del 2010
divendres, 28 de maig del 2010
dimarts, 25 de maig del 2010
dimarts, 11 de maig del 2010
PISSARRES DIGITALS

dissabte, 8 de maig del 2010
EL JOC DE LA PREHISTÒRIA 2
diumenge, 2 de maig del 2010
FONDO LECTOR
Fondo lector es un programa(EN FORMA DE JUEGO) de desarrollo de la lectura comprensiva.
En el nivel avanzado se desarrollan cinco tipos de ejercicios:
* Palabras polisémicas
* Señalar el significado de una frase hecha
* Señalar la idea principal de un texto
* Frases con diferentes sentidos de las palabras polisémicas
* Señalar el significado de un refrán

HAZ CLIC SOBRE LA IMAGEN Y PRACTICA.
En el nivel avanzado se desarrollan cinco tipos de ejercicios:
* Palabras polisémicas
* Señalar el significado de una frase hecha
* Señalar la idea principal de un texto
* Frases con diferentes sentidos de las palabras polisémicas
* Señalar el significado de un refrán
HAZ CLIC SOBRE LA IMAGEN Y PRACTICA.
dijous, 29 d’abril del 2010
LOS DETERMINANTES
divendres, 23 d’abril del 2010
divendres, 16 d’abril del 2010
CAN ROCA NOTÍCIES
Us presentem un fantàstic video que han fet els nens i nenes que es queden al menjador. El treball l'ha portat a terme l' ALBERT, un dels monitors. Una feina molt molt maca. Felicitats a l'Albert pel seu treball i el nostre agraïment per deixar-nos presentar-lo al bloc.
divendres, 9 d’abril del 2010
SORTIDA "KORFBAL"
Avui, per fi, hem pogut

Hem participat de manera correcta. Teniem poca experiència. Però hem de valorar molt positivament el comportament dels nostres nens/es. Han fet un joc net, han guanyat o perdut amb molta categoria... No així altres escoles, oi??
Teniem molt clar que el més important era participar. I per això a tots i totes vosaltres, nens i nenes de cinquè de l'escola Can Roca, moltes, moltes felicitats.
Gràcies a l'Olga i en Jaume, els nostres mestres d'Educació Física, per aquest dia!
Carme i Perfe
VIDEO 2
JOC DE LA PREHISTÒRIA
A partir d'ara treballarem "La Història"a la classe de Medi Social i Cultural. Per anar practicant aqui teniu un joc molt divertit. FEU CLIC A SOBRE DE LA IMATGE I.. que us divertiu!
Subscriure's a:
Missatges (Atom)